שנת 2009 התחילה ולא ניתן להתעלם מן העובדה שאנו בפתחה של תקופה חדשה ולא צפויה.
יש כאלה שחושבים שכאשר ארגון בקשיים או צפוי להיכנס ל"תקופה קשה" צריך לקצץ את יחסי הציבור, מחשבה זו מוטעית, שגויה ואף מסוכנת לכל ארגון קטן או גדול.
יחסי ציבור הם "מסיכת החמצן" שלך ושל הארגון שלך.
במאמר הבא אפרט את הדרכים בהם יחסי ציבור נחוצים ומשפיעים בתקופה שכזו אף יותר.
יחסי הציבור הם אלה שבונים לך תדמית ומתכננים את המצע אותו אתה מגיש לציבור אליו אתה רוצה להגיע. כל זה נעשה תוך שמירה קפדנית על קוים נקיים לדמותך ועל תכנים המתאימים לך . עבודה עפ"י אסטרטגיה תדמיתית חשובה על מנת שתוכל לפקח על תהליך החשיפה צעד אחר צעד וכדי לוודא שכל המסרים היוצאים לתקשורת ולציבור טהורים והכי חשוב מדויקים.
הגדרה של יחסי ציבור :מעשים טובים שמובאים לידיעת הרבים.
כלומר, אין זה מספיק לעשות מעשים טובים, צריך שיידעו על כך.
המסר הנכון שעובר בצורה הנכונה לקהל הנכון משיג את התוצאה הרצויה.
משרד יחסי ציבור טוב מספק לך מטרייה רחבה של שירותים שמובילים לצמיחה ופריחה:
חשיפה תקשורתית - כתבות מאז ומעולם שידרו אמינות. הלקוח הפוטנציאלי סבור שאמצעי התקשורת מנסים לסייע להם כאשר הם מסבים את תשומת ליבם למוצר או לשירות חדש. כאן היח"צ נכנס לתמונה עי" כך שהוא מזין את התקשורת במסרים מדויקים שהלקוח רוצה שיועברו לקהל היעד. חובבנות במקרה כזה היא הרת אסון.
מוניטין - הדבר העיקרי שמבסס מסע יחסי ציבור טוב הוא מוניטין. מוניטין הוא הכרחי כדי להיבנות כמותג, תואר המעניק לך זוהר אשר מאפשר לך להיחשב יוקרתי ומותג יוקרתי כמובן גם שווה יותר.
יחסי ציבור מעולים הם שבנו מותגים כמו שטראוס עלית , פרטנר תקשורת, מיכל רובנר, קסטרו ועוד.....
אירועים ייצוגיים- משרד יחסי ציבור טוב ינהל בצורה מקצועית אירועי מכירה, תדמית ובעצם כל אירוע שישרת את מטרות הלקוח.
לדוגמא: לאמן, יערוך משרד יחסי ציבור אירוע מכירה בגלריה לאמנות אשר יכוון גם לאוהבי אמנות (בשביל הנשמה) וגם לאספני אמנות(בשביל המכירה), אירוע נועד על מנת לשלב בין הלקוח לקהל היעד שלו פעולה מוצלחת כזו גורמת גם לעלייה במכירות והדבר מוכח.
שיתופי פעולה - שיתופי פעולה פוריים הם פן בלתי נפרד מעבודת יחסי הציבור ,לפעמים השיקול של חברה לחבור למשרד זה או אחר נובעים מקשריו עם לקוח מסוים.
ערכם של קשרים לא יסולא מפז ועצם הפנייה למשרד יחסי ציבור היא על מנת להיות מקושר. (לדוגמא: אמנים פונים ליחסי ציבור כדי לתקשר עם אספנים).
לעיתים קרובות שואלים אותי מדוע יח"צ ולא פרסום, לכך מספר תשובות:
? יח"צ זולים יותר (בכסף) מפרסום ויקרים יותר ברווח.
? יח"צ הוא תהליך ארוך טווח מבוקר ומדוד פרסום הוא בנוסח ה"זבנג וגמרנו"
? יח"צ בונה תדמית המלווה אותך לאורך זמן, פרסום רק מציג את המוצר.
? יח"צ טובים תמיד ישדרו אמינות, לא כך הדבר לגבי פרסום.
? ובעיקר קיים העיקרון של OUT FLOW = INFLOW, כלומר זרימה החוצה של חומרים מביאים זרימה פנימה של לקוחות.
? יחסי ציבור יוצרים קווי תקשורת (קשרים) איכותיים ולפיכך יוצרים הצלחה.
לסיכום, אנחנו עומדים בפתחה של שנה חדשה ולפי התחזיות שנה לא קלה, בתקופות כאלה חובה על כל עסק לקדם עצמו יותר ולא פחות, אלה שישכילו לפעול כך, ישרדו ואף , יפרחו וישגשגו.
עזור לעצמך להיות טוב יותר גם בעיניי אחרים, הראה את מעשיך מוצרייך ותרומתך , עשה לעצמך יחסי ציבור טובים.
יש כאלה שחושבים שכאשר ארגון בקשיים או צפוי להיכנס ל"תקופה קשה" צריך לקצץ את יחסי הציבור, מחשבה זו מוטעית, שגויה ואף מסוכנת לכל ארגון קטן או גדול.
יחסי ציבור הם "מסיכת החמצן" שלך ושל הארגון שלך.
במאמר הבא אפרט את הדרכים בהם יחסי ציבור נחוצים ומשפיעים בתקופה שכזו אף יותר.
יחסי הציבור הם אלה שבונים לך תדמית ומתכננים את המצע אותו אתה מגיש לציבור אליו אתה רוצה להגיע. כל זה נעשה תוך שמירה קפדנית על קוים נקיים לדמותך ועל תכנים המתאימים לך . עבודה עפ"י אסטרטגיה תדמיתית חשובה על מנת שתוכל לפקח על תהליך החשיפה צעד אחר צעד וכדי לוודא שכל המסרים היוצאים לתקשורת ולציבור טהורים והכי חשוב מדויקים.
הגדרה של יחסי ציבור :מעשים טובים שמובאים לידיעת הרבים.
כלומר, אין זה מספיק לעשות מעשים טובים, צריך שיידעו על כך.
המסר הנכון שעובר בצורה הנכונה לקהל הנכון משיג את התוצאה הרצויה.
משרד יחסי ציבור טוב מספק לך מטרייה רחבה של שירותים שמובילים לצמיחה ופריחה:
חשיפה תקשורתית - כתבות מאז ומעולם שידרו אמינות. הלקוח הפוטנציאלי סבור שאמצעי התקשורת מנסים לסייע להם כאשר הם מסבים את תשומת ליבם למוצר או לשירות חדש. כאן היח"צ נכנס לתמונה עי" כך שהוא מזין את התקשורת במסרים מדויקים שהלקוח רוצה שיועברו לקהל היעד. חובבנות במקרה כזה היא הרת אסון.
מוניטין - הדבר העיקרי שמבסס מסע יחסי ציבור טוב הוא מוניטין. מוניטין הוא הכרחי כדי להיבנות כמותג, תואר המעניק לך זוהר אשר מאפשר לך להיחשב יוקרתי ומותג יוקרתי כמובן גם שווה יותר.
יחסי ציבור מעולים הם שבנו מותגים כמו שטראוס עלית , פרטנר תקשורת, מיכל רובנר, קסטרו ועוד.....
אירועים ייצוגיים- משרד יחסי ציבור טוב ינהל בצורה מקצועית אירועי מכירה, תדמית ובעצם כל אירוע שישרת את מטרות הלקוח.
לדוגמא: לאמן, יערוך משרד יחסי ציבור אירוע מכירה בגלריה לאמנות אשר יכוון גם לאוהבי אמנות (בשביל הנשמה) וגם לאספני אמנות(בשביל המכירה), אירוע נועד על מנת לשלב בין הלקוח לקהל היעד שלו פעולה מוצלחת כזו גורמת גם לעלייה במכירות והדבר מוכח.
שיתופי פעולה - שיתופי פעולה פוריים הם פן בלתי נפרד מעבודת יחסי הציבור ,לפעמים השיקול של חברה לחבור למשרד זה או אחר נובעים מקשריו עם לקוח מסוים.
ערכם של קשרים לא יסולא מפז ועצם הפנייה למשרד יחסי ציבור היא על מנת להיות מקושר. (לדוגמא: אמנים פונים ליחסי ציבור כדי לתקשר עם אספנים).
לעיתים קרובות שואלים אותי מדוע יח"צ ולא פרסום, לכך מספר תשובות:
? יח"צ זולים יותר (בכסף) מפרסום ויקרים יותר ברווח.
? יח"צ הוא תהליך ארוך טווח מבוקר ומדוד פרסום הוא בנוסח ה"זבנג וגמרנו"
? יח"צ בונה תדמית המלווה אותך לאורך זמן, פרסום רק מציג את המוצר.
? יח"צ טובים תמיד ישדרו אמינות, לא כך הדבר לגבי פרסום.
? ובעיקר קיים העיקרון של OUT FLOW = INFLOW, כלומר זרימה החוצה של חומרים מביאים זרימה פנימה של לקוחות.
? יחסי ציבור יוצרים קווי תקשורת (קשרים) איכותיים ולפיכך יוצרים הצלחה.
לסיכום, אנחנו עומדים בפתחה של שנה חדשה ולפי התחזיות שנה לא קלה, בתקופות כאלה חובה על כל עסק לקדם עצמו יותר ולא פחות, אלה שישכילו לפעול כך, ישרדו ואף , יפרחו וישגשגו.
עזור לעצמך להיות טוב יותר גם בעיניי אחרים, הראה את מעשיך מוצרייך ותרומתך , עשה לעצמך יחסי ציבור טובים.